Przysiad - biomechanika stawu kolanowego podczas przysiadu

Przysiad jest jednym z najczęściej wykonywanych ćwiczeń, stosowanym także podczas rehabilitacji. Niezwykle istotna przy doborze odpowiedniej i co najważniejsze bezpiecznej formy wykonywania przysiadu, jest świadomość sił działających na poszczególne elementy stawu kolanowego takie jak: więzadła, łąkotka czy okoliczne mięśnie [3].

Kobieto ?! Dźwigaj ! - Dlaczego kobiety unikają treningu siłowego ?

Dlaczego kobiety unikają treningu siłowego? Najczęściej są to uprzedzenia (obawa przed nadmiernym umięśnieniem) Kierowanie się bardziej mitami niż faktami dotyczącymi treningu siłowego (nie jest to uzasadnione, ponieważ stwierdzono, że nawet trening ukierunkowany na masę mięśniową prowadzi u kobiet do niewielkiego jej zwiększenia). Wynika to przede wszystkim z istotnego obniżenia tkanki tłuszczowej, spadku masy ciała i w efekcie często nawet zmniejszenia obwodów poszczególnych części ciała przy jednoczesnym wyraźnym zwiększeniu siły.

Nadwaga i otyłość wśród dzieci

Nadwaga i otyłość to już choroby cywilizacyjne, które po części są skutkiem rozwoju naszej cywilizacji- coraz bardziej ograniczamy naszą aktywność fizyczną. Jednakże dodatkowo mamy bardzo łatwy dostęp do wysoko przetworzonych produktów, w których znajdują się potworne ilości cukru… Warto zaznaczyć, iż w niewiarygodnym tempie wzrasta otyłość wśród dzieci i młodzieży.

Plan treningowy - bieganie

Podczas biegu spalasz nawet 15 kcal ma minutę, w zależności od swojego wieku, wagi i poziomy sprawności Jeśli będziesz się stosować do programów i biegać 2-3 razy w tygodniu, szybko zobaczysz efekty. Możesz biegać i 5 razy w tygodniu, ale pozostałe 2 dni koniecznie przeznacz na regenerację

Jak wybrać stanik sportowy ?

Czy znalezienie odpowiedniego stanika jest dla ciebie koszmarem? A może podczas treningu bolą cię piersi? Nie jesteś sama. Według najnowszego raportu 3/5 kobiet cierpi z powodu bólu biustu podczas ćwiczeń. Wszystko dlatego, że noszą źle dopasowane staniki.

Bez urazu! - wskazówki dla początkujących

Kontuzje mogą mocno zakłócić program treningowy, nie pozwól więc by przytrafiły się tobie. Sprawdź jak ich unikać

Złote zasady !

Wiele osób nie osiąga zakładanych rezultatów mimo regularnych ćwiczeń. Wynika to zwykle z tego, że popadły w rutynę i stosują się do założeń starego programu, który nie jest już dla nich wyzwaniem. Może to być również skutkiem tego, że niwelują całą swoją ciężką pracę, spożywając zbyt wiele kalorii, których nie spalają. Mogą też nie trenować tak regularnie jak wcześniej albo nie ćwiczyć wystarczająco intensywnie. Nie ma nic bardziej frustrującego niż poczucie, że robimy wszystko, co w naszej mocy. Warto planować swój trening, ustalając jasno i konkretnie CEL

Coaching - czym jest i jak powinien wyglądać !

Jakim prawem ktoś (coach) ma mówić mi jak mam żyć? Problem w tym, że coach nie powinien mówić jak ktoś ma żyć. Bo jeśli mówi komuś jak ktoś ma żyć, to bierze na siebie odpowiedzialność. Coach nie powinien dawać rad, coach powinien zadawać trudne pytania, tylko i wyłącznie pytania.

Aktywny Weekend

Jak działa nasz umysł? Dlaczego jedni mogą i robią, a inni chcą a nie mogą ?!

Ciało ma swoje limity, umysł jest nieograniczony! Badania dowodzą, że ludzie, którzy wyżej oceniają swoją szczęście są zdrowsi. Warto zgłębić tę wiedzę

REGENERACJA - ważniejsza od treningu i diety !

Dzięki tej pozycji twój kręgosłup i szyja znajdują się w naturalnym ułożeniu, dzięki czemu nie będą powodowały żadnych problemów z zaburzeniami postawy ciała. Spada również ryzyko chrapania i bezdechu sennego. Twój mózg lubi tę pozycję, gdyż czuje, że ciało znajduję się w bezpiecznym stanie – twoja dominująca ręka i noga osłaniają i ochraniają twoje genitalia, serce oraz inne narządy wewnętrzne.

Tempo ćwiczeń ! Ma znaczenie na efektywność ćwiczeń.

Bardzo często wykonując ćwiczenia nie myślimy o TEMPIE jego wykonania. Większość osób, którym na początku nie przypisuję tempa wykonania ćwiczenia – tempo jego wykonania jest szybkie. Pytam, dlaczego tak szybko to robisz? Bo chcę to jak najszybciej skończyć! Tempo dotyczy jednego powtórzenia, czyli czasu wykonania np. przysiadu, pompki, podciągnięcia itp. Co nam daje „trzymanie” odpowiedniego tempa? Maksymalne efekty!

TRENING SIŁOWY U DZIECI - POLECAM !

Paradoksalnie, unikanie treningu siłowego w okresie dzieciństwa powoduje wzrost ryzyka uszkodzenia kości, stawów i tkanek miękkich. Ponadto zauważono, że proces rehabilitacji pourazowej i dzieci dobrze przygotowanych siłowo przebiega znacznie szybciej i sprawniej niż u dzieci, u których trening oporowy nie był prowadzony.

Kur… trenerzy z doskoku w JEANSACH u Was też ?

Pracując jako trener i widząc "kolegów" prowadzących trening w stroju dyskotekowo - wyjściowym (dżinsy i koszuleczka w serek ?) Siadam i patrzę, patrzę i zastanawiam się… O co kaman ? Marian trening to nie wybieg, a lustara nie są po to zebyś się w nich przeglądał ! Ogarnij swoją przysadkę mózgową, podładuj iphone'a, wtedy chociaż jedna komórka w tej symbiozie będzie sprawna. Na następne SKSy, które prowadzisz przyjdź w stroju sportowym i daj przykład. Zacznij od stroju :) sportowego… Pozdrawiam

Dlaczego Kobiety unikają TRENINGU SIŁOWEGO - odkrywamy karty

Niechęć do wykonywania treningu siłowego ma wielorakie podłoże wynikające bardziej z uprzedzeń (obawa przed nadmiernym umięśnieniem) czy szeroko rozpowszechnionych mitów aniżeli faktów.

Cross…. Trening - Moda ? czy Metoda ?

"Mam na imię Janusz, przyszedłem na trening, bo kolega z korporacji powiedział mi, że są krótkie, a efekty niecodzienne. Na codzień siedzę 8 godzin, a popołudniu idę zrobić WOD. Pot leje się ze mnie hektolitrami, a sam trening wygląda jakbym był superbohaterem - sztangi, kettlebell, drążki, nareszcie coś innego. Po treningu z kolegami przedyskutowałem każdy aspekt treningu, jesteśmy jak jedna wielka rodzina. Pochwaliłem się, że mam pełno siniaków od wskakiwania na pudło, zerwane odciski od drążka, bolący bark od kippingowego podciągania, a przy sit upach nie czuję brzucha. Jak boli, to rośnie, co nie chłopaki?"

Cukrzyca i Insulina

O 19 lat skraca się życie dziecka chorego na cukrzycę. Na całym świecie około 315 mln osób ma cukrzycę… nie ma wątpliwości, że mamy EPIDEMIĘ cukrzycy.

Nadwaga i otyłość u dzieci

Co roku w dramatycznym stopniu zwiększa się odsetek dzieci (i to coraz młodszych!), które cierpią na nadwagę bądź otyłość❗

CZŁOWIEK : Tarczyca i jej nadczynność

U kobiet gruczoł ten ulega okresowemu powiększeniu się w czasie ciąży i karmienia, a nawet w czasie krwawienia miesiączkowego.

5 ćwiczeń siłowych niezbędnych w planie treningowym piłkarzy…

Jeśli chodzi o piłkę nożną ( i nie tylko ) siła mięśniowa decyduje o jakości większości czynności sportowych.

Nie masz pomysłu na prezent ? – voucher na trening personalny

Bardzo często przed świętami, mamy problem jaki prezent podarować drugiej osobie. Gorączka zakupów trwa.

Zawsze masz „miejsce na mały deser”

Kiedy jesteś głodny – jesz. Kiedy nie potrzebujesz energii – nie jesz. Wydawałoby się szalenie proste ? to gdzie jest problem ?

Przeciętna osoba umiera w wieku 25 lat, a jest chowana w wieku 75 lat !

Dzisiaj bardziej motywacyjno-refleksyjnie, niż treningowo – technicznie – wzorowo

JAKI TRENING ? – TRENING PERSONALNY!

Im więcej możliwości tym większa niepewność przy dokonaniu wyboru ?

PRAWA ROTACJI

Pozycja bezpieczna i stabilna to podstawa do wykonania prawidłowo ćwiczenia

„GRILL SEZON” – START

W Polsce to już chyba święto narodowe „majówka – grillówka”

ILE POWTÓRZEŃ ?! 5-10-15…??

Najczęściej wygląda to tak… ile robisz ? 12 – lecę masę… stary masa to 6-10… 12-15 to rzeźba

ZASTÓJ TRENINGOWY – BRAK PROGRESU

Nieważne czy jesteś sportowcem czy trenujesz tylko dla siebie. Czy biegasz czy wyciskasz ciężary.

Budowa ciała pożądana przez większość mężczyzn !

MEZOMORFIK- ostatni z trzech podstawowych typów somatotypologicznych, pozwalających lepiej zrozumieć własny organizm oraz to, co się z nim dzieje.

Sylwetkowy wzór wielu kobiet – EKTOMORFIK

EKTOMORFIK – budowa ciała, która jest zapewne marzeniem wielu kobiet, ponieważ ten typ odznacza się naturalną szczupłością, długimi kończynami i smukłą linią ciała. Utrata kilogramów dla Ektomorfika to pestka

Endomorfik – odkryj swoje ciało

No i co. Ćwiczysz. Trenujesz. Biegasz. Podnosisz te wielkie ciężary na siłce… a efektów nadal nie widać?

Kolejna nieudana próba – dlaczego przegrywamy walkę z nadwagą?

Aby wyglądać pięknie potrzeba nie tylko dużej dawki motywacji własnej, ale również pomocy ze strony osób, które nas otaczają.

Złota siódemka: pamiętaj, zanim pójdziesz na siłownię!

Po długich pertraktacjach ze swoim ciałem i sumieniem wreszcie zdecydowaliśmy. Pójdziemy na siłownię. Przecież jeśli nie zrobimy tego dzisiaj to prawdopodobnie odłożymy to na zawsze.

Badania lekarskie przed rozpoczęciem treningów

Przed rozpoczęciem ćwiczeń, szczególnie po dłuższej przerwie powinniśmy wykonać szczegółowe badania lekarskie.

Trening podciągania Majora Armstronga

Poniższy program został opracowany przez Majora Charles’a Lewis’a Armstrong’a. Armstrong był żołnierzem Marines i opracował ten trening w celu pobicia światowego rekordu w liczbie podciągnięć na drążku.

Optymalna ilość treningów w tygodniu

Efekty treningowe zależą od częstotliwości i ilość wykonywanych treningów. Uważa się, że minimalną ilością treningów wykonywanych w mikrocyklu tygodniowym warunkujących przyrost wyników są dwie sesje.

Popraw swoją mobilność !! To podstawa prawidłowego treningu.

Normalna praca mięśni polega na ich kurczeniu i rozluźnieniu. Jeżeli zmuszamy mięśnie do ciągłej pracy bez odpoczynku to stają się one napięte i sztywne. Z czasem dochodzi do ich przykurczu.

6 popularnych mitów na temat odchudzania

Fitness pełen jest różnych przesądów i mitów. Często za odchudzanie biorą się ludzie, którzy niewiele mają wiedzy na temat swojego organizmu oraz specyfiki samych ćwiczeń.

Długość przerw odpoczynkowych podczas treningu o różnych celach

Przerwa odpoczynkowa między seriami jest tak samo ważnym parametrem treningowym jak obciążenie i liczba powtórzeń, jednak znacznie rzadziej kontrolowanym przez ćwiczących. Jej długość decyduje o stopniu restytucji organizmu przed podjęciem kolejnego wysiłku. Restytucja ta zależy oczywiście również od intensywności, która z kolei jest wynikiem liczby powtórzeń w serii i obciążenia.

Dlaczego warto korzystać z usług trenera personalnego?

Coraz bardziej popularne stają się usługi trenerów osobistych. Wśród wyższych kręgów posiadanie własnego trenera personalnego jest swoistą modą. Z drugiej strony wśród pozostałej części społeczeństwa nadal pokutuje myślenie, że jest to droga fanaberia i nie daje wymiernych rezultatów. Nic bardziej mylnego!

Instruktor Fitness – kupić ćwiczenia wideo czy zatrudnić na żywo?

Przychodzi taki czas, że postanawiamy zrobić coś ze sobą i zaczynamy szukać dla siebie odpowiedniej formy treningu fitness. Do wyboru mamy kupno ćwiczeń wideo i samotne trenowanie w domu, lub też wynajęcie instruktora fitness. Co lepsze?

Otyłość w Polsce – które mamy miejsce w Europie?

Otyłość w Polsce…. Otyłość i nadwaga definiowane są jako nieprawidłowa lub nadmierna akumulacja tkanki tłuszczowej, która może negatywnie wpływać na stan zdrowia.