Do PRZYSIADU przystąp...

DODANE 11.02.2019

SZTANGĘ USTAW WYSOKO, ZŁAP JĄ WYSOKO A ŁOKCIE SCHOWAJ POD SZTANGĄ.

Napniesz w ten sposób mm. pleców, ta pozycja wymusi do ściągnięcia i stabilizacji łopatek.

Złap sztangę mocno nie zapominając o chwycie zamkniętym (kciuk po przeciwnej stronie pozostałych palców).

Dzięki zastosowaniu wyżej wymienionych wskazówek zmniejszysz ryzyko nadmiernego pochylania się do przodu schodzą w dół.

GŁOWĘ TRZYMAJ WYPROSTOWANĄ I PATRZ PRZED SIEBIE 

Zachowasz dzięki temu neutralną pozycję kręgosłupa, co w znacznym stopniu wpływa na bezpieczeństwo kręgosłupa podczas przysiadu. Przed wykonaniem przysiadu weź mocny wdech, napnij całe ciało -zacznij ruch w dół. Wracając do pozycji pionowej wykonaj wydech.

SCHODZĄC W DÓŁ PIONIZUJ SWÓJ TUŁÓW

Sztanga powinna znajdować się cały czas nad stopami. Takie ustawienie zabezpiecza kręgosłup i nie obciąża odcinak lędźwiowego. Pamiętaj o naturalnym wcięciu w odcinku lędźwiowym.

KOLANA PROWADŹ W TYM SMYM KIERUNKU, W KTÓRYM USTAWIONE SĄ STOPY

Gdy poczujesz, że tracisz kontrolę i zaczynają się trząść- przerwij ćwiczenie, odpocznij, weź mniejszy ciężar. Podudzia staraj się utrzymać w pionie. Jeśli kolana wyjdą za linię palców, nic złego się nie stanie – jeśli prowadzisz je na zewnątrz.

NIE ZAWIJAJ POŚLADKÓW

BUTTWINK- często jest wynikiem słabej mobilności stawu skokowego. Możesz tymczasowo skorzystać z podstawek pod pięty lub butów ciężarowych. Pamiętaj, że to rozwiązanie tymczasowe, a nie sposób na pozbycie się problemu.

STOPY ROSTAW NA SZEROKOŚĆ BARKÓW, PALCE STÓP MOŻESZ SKIEROWAĆ DELIKATNIE NA ZEWNĄTRZ.

Kolana kieruj na zewnątrz, razem ze stopami, nie odrywaj pięt od podłoża. Przestrzegając tych wskazówek, zapewnisz sobie bezpieczeństwo.

Rotacja zewnętrza biodra doda Ci siły podczas wykonywania przysiadu.

PAMIĘTAJ o prawidłowej technice i daj sobie możlowść do popełniania błędów. Zacznij od minimalnych ciężarów, ucz się wzorców ruchowych i dbaj o jakość wykonania każdego powtrzenia.