Modelujące przysiady na dyskach sensomotorycznych z kettlebell

DODANE 14.06.2017

Szerokie biodra i zbyt obszerne pośladki to zmora wielu pań. Zgrabne nogi i biodra są oczekiwaniem większości. Warto pamiętać, że przy modelowaniu tej partii ciała pozbawienie tkanki tłuszczowej to nie wszystko. Zwykle wzmocnienie tej części ciała nada jeszcze lepszy wygląd niż tylko zrzucone kilogramy.Przysiady na dyskach sensomotorycznych przy użyciu kettlebell to ćwiczenie globalne angażujące kilka grup mięśniowych.

Gównie zaangażowane są wtedy mięśnie: pośladkowy wielki, grupa mięśni kulszowo-goleniowych. Do tego aktywne są mięśnie stabilizujące tułów i biodra: grupa mięśni brzucha, prostownik grzbietu, czworoboczny lędźwi, pośladkowy średni i mały a także przywodziciele.

Wzmocnienie tych partii mięśni oprócz modelowania sylwetki, pozwoli  wzmocnić postawę i uniknąć bóli kręgosłupa, które są powszechnie znane  przy obecnym trybie pracy większości osób. Użycie podczas przysiadów kettlebell, angażuje dodatkowo górne partię ciała m. naramienny, m.czworoboczny, poprzez wymuszenie prawidłowej postawy.

Jak poprawnie wykonać ćwiczenie ? Przeczytaj poniższe kroki:

  1. Do rąk bierzemy kattelball.
  2. Stajemy na dyskach sensomotorycznych , stopy ustawione równolegle względem siebie na szerokość barków.
  3. W trakcie przysiadu kolana nie przekraczają linii palców u stóp.
  4. Podczas wstawania z przysiadu pilnujemy pozycji kręgosłupa i ustawienia nóg, jednocześnie unosząc kettlebell  w górę.

To ćwiczenie stosowane jest w treningu wzmacniającym , przygotowującym do sezonu narciarskiego, może być też ukierunkowane na  potrzymanie formy, lub używane w treningu utraty tkanki tłuszczowej, jednak jest to uzależnione od intensywności ćwiczenia.