REGENERACJA - ważniejsza od treningu i diety !

DODANE 15.11.2017

REGENERACJA 

✔️Spanie na plecach to bardzo popularna opcja, korzystna dla sylwetki, ponieważ pozwala zachować plecy i szyję w linii prostej (zakładając, że nie śpisz na poduszce, która zaburza taki układ). Jednak sprawia ona, że rozluźniamy gardło i jednocześnie zwężają się nasze drogi oddechowe.

„Osoby, które śpią w pozycji kręgosłupowej (na plecach), częściej cierpią z powodu chrapania i bezdechu sennego niż osoby śpiące w pozycji lateralnej (na boku)”.

Są to czynniki zaburzające sen: mogą przerwać nam cykl snu albo nawet skazać na całą noc płytkiego snu. Co więcej, jeśli śpimy z kimś na jednym łóżku, mogą one równie skutecznie zakłócić sen naszemu partnerowi. 

Leżenie na placach sprawia również, że mamy odsłonięte wrażliwe części ciała, skutkiem czego nasz umysł zachowuje podwyższoną czujność i stale pozostaje w pogotowiu. 

✔️Spanie na brzuchu może zapobiec chrapaniu, ale przysparza innych problemów. Osoby śpiące w takiej pozycji wyginają kręgosłup w nienaturalny sposób, a jeśli nie śpią z twarzą na poduszce, co samo w sobie może stać się czynnikiem zakłócającym sen, zazwyczaj mają również niezdrowo wykrzywioną szyję. Sypianie na brzuchu przyczynia się do powstawania dolegliwości bólowych w odcinkach lędźwiowym i szyjnym kręgosłupa oraz rozmaitych zaburzeń postawy. Ponadto może to nasilać dolegliwości związane z zaburzeniami postawy ciała spowodowanymi przesiadywaniem przez cały dzień przed komputerem oraz stałym pochyleniem głowy w celu obserwowania ekranu telefonu bądź tabletu – wszystko co wspólnie może powodować poważne problemy w obrębie kręgosłupa szyjnego.

✔️Spanie na boku to jedyna pozycja, jaką zalecam – choć może akurat nie na tym boku na którym sypiasz :).

Układaj się w pozycji płodowej na stronie niedominującej, ponieważ jest ona słabiej wykorzystywana i jednocześnie mniej wrażliwa. Jeśli jesteś praworęczny, to powinieneś spać na lewym boku i odwrotnie. Jeśli należysz do osób oburęcznych, pomyśl o tym, którego boku instynktownie używałbyś, by się zasłonić w razie zagrożenia.

✔️Pozycja embrionala powinna polegać na ułożeniu się z lekko zgiętymi kolanami i rękami wysuniętymi ku przodowi, również lekko zgiętymi. Powinieneś zachować prostą linię kręgosłupa,

z uwzględnieniem naturalnych krzywizn, na całej jego długości. Należy pozostawać w tej pozycji możliwie długo w czasie nocy. (Oczywiście w trakcie kilku godzin spania będziesz się poruszał i zmieniał pozycję, tym niemniej twój materac powinien pozwalać ci wygodnie pozostawać w tej pozycji Przemek długi czas).

Twój kręgosłup i szyja znajdują się w naturalnym ułożeniu, dzięki czemu nie będą powodowały żadnych problemów z zaburzeniami postawy ciała. Spada również ryzyko chrapania i bezdechu sennego. Twój mózg lubi tę pozycję, gdyż czuje, że ciało znajduję się w bezpiecznym stanie – twoja dominująca ręka i noga osłaniają i ochraniają twoje genitalia, serce oraz inne narządy wewnętrzne.