Złota siódemka: pamiętaj, zanim pójdziesz na siłownię!

DODANE 07.07.2017

Po długich pertraktacjach ze swoim ciałem i sumieniem wreszcie zdecydowaliśmy. Pójdziemy na siłownię. Przecież jeśli nie zrobimy tego dzisiaj to prawdopodobnie odłożymy to na zawsze.

Jest chęć, a gdzie plan? Zanim rozpoczniesz swoją przygodę z siłownią koniecznie pamiętaj o złotej siódemce zasad, które pomogą ci dobrze zaplanować swoje treningi.

Zasada 7

Jeśli nigdy wcześniej nie ćwiczyłeś na siłowni – udaj się bezpośrednio do trenera. Pomoże ci on wykonać pomiary ciała, dobierze odpowiedni trening i ćwiczenia, które nie zniechęcą cię do dalszej pracy. Dobierając samodzielnie cykl treningów niejednokrotnie narażamy się na kontuzje, nieprawidłowe rozbudowanie poszczególnych mięśni. Ze źle zaplanowanym treningiem nasza sylwetka nigdy nie nabierze prawidłowych proporcji.

Zasada 6

Ustal jakieś priorytety. Zastanów się, ile razy w tygodniu i ile czasu możesz poświęcać na treningi. Rozpatrz przy tym, ile na co dzień masz innych obowiązków, tak aby nie zniechęcić się już po pierwszych tygodniach od rozpoczęcia treningu.

Podczas ustalania częstotliwości treningów oraz rodzajów ćwiczeń przekaż swojemu trenerowi na jaki efekt końcowy liczysz.

Zasada 5

Od przemyśleń o treningach do realizacji zamierzonych celów powinno minąć niewiele czasu. W innym wypadku prawdopodobnie nigdy nie zaczniesz ćwiczyć. W treningach ważne są chęci i przy okazji wdrożenie w życie wyznaczonych ćwiczeń. Zacznij swoje treningi od mniej natężonych treningów po kilka serii. Z każdym kolejnym treningiem zwiększaj liczbę ćwiczeń oraz obciążenie z którym pracujesz.

Zasada 4

Każdy trening rozpoczynaj od rozgrzewki. Pierwsze ćwiczenia na pewno pokaże ci trener. To najlepsze z możliwości. Dzięki temu będziesz wiedział na czym opierać swoje kolejne treningi. Rozgrzewka jest bardzo istotnym aspektem treningów – dzięki niej unikniemy bolesnych kontuzji.

Zasada 3

Ustal jakiś plan. Prawdopodobnie na początku stworzy go za ciebie trener, dzieląc treningi na obwodowe i siłowe. Nie wpadaj jednak w rutynę, treningi powinniśmy bowiem zmieniać po około 6-8 tygodniach.

Zasada 2

Dieta + trening. Nic tak nie wspiera naszego treningu jak racjonalne, pełnowartościowe posiłki. Nawet przy naprawdę intensywnym treningu, nigdy nie będziesz zadowolony z wyników ćwiczeń, jeśli będziesz jadł byle jak i byle co.

Zasada 1

Duża dawka dobrej energii. Ciesz się z tego co robisz. Pomyśl, jak wiele dobrego dzięki intensywnym treningom zyska twoje ciało. Początki zawsze bywają trudne, jednak na pierwsze oznaki radości naprawdę warto poczekać.